Rabu, 18 Juli 2012

PEPERTELAAN HAID, NIFAS, SARENG ISTIHADLOH (BAGIAN 1)

MUQODIMAH

ﺑِﺴْﻢْ ﷲِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤٰﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْﻢِ
ﺍَﻟْﺤَﻤْﺪُ ﻟِﻠّٰﻪِ ﻋَﻠَﻰ ﻧِﻌَﻤِﻪِ ﺍﻟْﻜَﺎﻣِﻠَﺔِ ﻭَ ﺍﻟﺼَّﻼَﺓُ ﻭَ ﺍﻟﺴَّﻼَﻡُ ﻋَﻠَﻰ ﺳَﻴِّﺪِﻧَﺎ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﺫِﻯ ﺍْﻷَﻭْﺻَﺎﻑِ ﺍﻟْﻜَﺎﻣِﻠَﺔِ ﻭَﺁﻟِﻪِ ﻭَﺻَﺤْﺒِﻪِ ﺍﻟَّﺬِﻳْﻦَ ﻧَﺎﻟُﻮﺍ ﺍﻟﺬَّﺭَﺟَﺎﺕِ ﺍﻟْﻌُﻠْﻴَﺎ ﺑِﺎﻟﺴَّﺒْﻖِ ﻓِﻰ ﻧُﺼْﺮَﺓِ ﺍﻟْﻤِﻠَّﺔِ.
(ﺃﻣﺎﺑﻌﺪ)

Istri pameget wajib terang kana aturan hukum darah haid, nifas sareng darah istihadloh. Margi ari istri kanu janten pameget eta teh amanah ti Gusti Allah, upami henteu leres ngurusna maka pameget bakal kabawa cilaka di payuneun Gusti Allah.
Masalah haid aya hubunganana sareng bab solat, bab saom, bab susuci, bab tolak sareng ‘iddah. Upama henteu terang aturanana, maka moal bisa ngatur kana kadudukan hukumna.
Kusabab kitu mangka cobian telaah ieu catetan. Insya Allah bakal ngartos kana aturan haid, nifas sareng istihadloh, margi seueur pisan jungjang karawatna.

قَالَ النَّبِىُّ ﷺ: اِتَّقُوا ﷲَ فِى النِّسَآءِ فَإِنَّكُمْ أَخَذْتُمُوْهُنَّ بِأَمَانَةِ ﷲِ وَاسْتَحْلَلْتُمْ بِكَلِمِةِ ﷲِ. رواه مسلم

Hartosna: Kudu ngariksa aranjeun kana aturan hukum anu aya sangkut pautna sareng istri (diantarana hukum haid, nifas sareng istihadloh). Jeung halal anjeun ngalap suka kalayan make perjalana hukum Allah.

Masalh haid, nifas sareng istihadloh bersangkutan sareng susuci oge zaman suci. Maka moal leres ibadah solatna sareng moal halal dialapsuka ku carogena (diwatina).
**

BAB 1
HUKUM

1.      Istri anu haid atanapi nifas solatna teukedah diqodoan tapi saom mah kedah diqodoan mun tea mah kaleresan sasih saom.
قَالَتْ عَاﺋِسَةُ: كَانَ يُصِبْنَا ذٰلِكَ فَنُـﺅْمَرُ بِقَضَاءِ الصَّوْمِ وَ لَاﻧُﺅْمَرُ بِقَضَاءِ الصَّلَاةِ. رواه مسلم

2.    Istri nu istihadloh wajib solat wajib saom, malihan aya istri anu tiap ba’da sholat kedah adus heula. Penjelasanana insya Allah engke dipayun.
قَالَتْ عَاﺋِسَةُ: اِسْتَفَتَتْ أُمُّ حَبِيْبَةَ بِنْتُ جَحْشٍ رَسُوْلَ ﷲِ ﷺ إِنِّى أُسْتُحَاضُ, فَقَالَ إِنَّمَا ذٰلِكَ عِرْقٌ فَاغْسِلِى ثُمَّ صَلِّى! فَكَانَتْ تَغْتَسِلُ عِنْدَ كُلِّ صَلَاةٍ.

3.    Kenging paantel ka istri anu nuju haid antara bujal sareng tuur asal ditilaman, tapi upami sanes antara bujal sareng tuur sanajan henteu ditilaman eta kenging.
عَنْ مَيْمُوْنَةَ قَالَتْ: كَانَ رَسُوْلُ ﷲِ ﷺ يُبَاشِرُ نِسَاﺋَﻪُ فَوْقَ الْإِزَارِ وَ هُنَّ حَيْضٌ.

4.    istri anu nuju haid tiasa sasarengan kulem sareng carogena.
قَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ: بَيْنَمَا أَنَا مُضْطَجِعَةٌ مَعَ رَسُوْلِ ﷲِ ﷺ فِى الخَمِلَةِ إِذْ حِضْتُ فَانْسَلَلْتُ فَأَخَذْتُ ثِيَابِ حَيْضَتِى , فَقَالَ لِى رَسُوْلُ ﷲِ ﷺ أَنَفِسْتِ ؟ قَالَتْ نَعَمْ, فَدَعَانِى فَاضْطَجَعْتُ مَعَهُ. رواه مسلم 

5. pangharaman pikeun anu haid:
a. solat fardu atawa sunat.
b. puasa pardu atawa sunat.
c. maca Quran.
d. nyabak Quran.
e. cicing di masjid.
f. thowaf pardu atawa sunat.
g. di wathi.
h. dialapsuka antara bujal sareng tuur.

6. fardu adus:
a. niat,
lafadna: نَوَيْتُ رَفْعَ الْجِنَابَةِ عَنِ الْحَيْضِ/عَنِ النِّفَاسِ فَرْضًا لِلهِ تَعَالٰى
(bareng jeung ngocorkeun cai kana badan)
hartosna: niat abdi adus ngilangkeun junub/hadas ageung tina haid/nifas fardu karana Allah ta’ala.
b. ngilangkeun heula najis anu aya dina dzohir badan samemeh prak adus.
c. ngocorkeun cai kana sakabeh badan (kulitna, rambutna dugi ka jero gelung, kukuna, handapeun kukuna).
d. kubul dubur betenkeun meueusan bari dikumbah.

7. pasunatan adus:
a. wudu heula kalawan niat ngalaksanakeun pasunatan adus, lafadna: نَوَيْتُ الْوُصُوْءَ لِسُنَّةِ الْغُسْلِ لِلهِ تَعَالٰى
b. sakur anu katepi ku leungeun gosokan.
c. tuluy-tuluy.
d. heulakeun manjur sirah, tuluy kana badan beulah katuhu.
e. tilu balikan.
f. kubul dubur kumbah heulasarta betenkeun meueusan.

Catetan: 
Upami henteu sah adusna, maka henteu sah solatna oge haram dialap suka ku carogena mun masih aya anu kaliwat sanajan mung saukuran satotol sagede beunyeur.

Kumargi sakitu wajib ka istri sareng pameget taliti dina adus bilih aya anu kaliwat, sabab bahaya margi nyangkut kana peribadahan sareng paharaman-paharaman kanau nuju haid.
**

BAB 2
PEPERTELAAN HAID

وَﻳَﺴْﺌَﻠُﻮْﻧَﻚَ ﻋَﻦِ الْمَحِيْضِﺻﻠﮯ  ﻗُﻞْ ﻫُﻮَ ﺃَﺫًﻯ ﻓَﺎﻋْﺘَﺰِﻟُﻮﺍ ﺍﻟﻨِّﺴَﺎﺀَ ﻓِﻰ ﺍﻟْﻤَﺤِﻴْﺾِﺻﻠﮯ ﻭَﻻَﺗَﻘْﺮَﺑُﻮْﻫُﻦَّ ﺣَﺘَّﻰ ﻳَﻄْﻬُﺮْﻥَ ﺻﻠﮯ ﻓَﺈِﺫَﺍ ﺗَﻄَﻬَّﺮْﻥَ ﻓَﺄْﺗُﻮْﻫُﻦَّ ﻣِﻦْ ﺣَﻴْﺚُ ﺃَﻣَﺮَﻛُﻢُ ﷲُج ﺇِﻥَّ ﷲَ ﻳُﺤِﺐُّ ﺍﻟﺗَّﻮَّﺍﺑِﻴْﻦَ ﻭَﻳُﺤِﺐُّ ﺍﻟْﻤُﺘَﻄَﻬِّﺮِيْنَ (ﺍﻟﺒﻘﺮﺓ: ۲۲۲)

Hartosna:  “Jeung kaom-kaom bakal nanyakeun ka anjeun Muhammad tina hukum haid. Pok caritakeun ku anjeun: haid teh panyakit, kukituna kudu ngajauhan (ulah paantel ulah dialap suka antara bujal sareng tuur) sahingga saat haidnasarta tos adus, upama geus beresih (geus adus) pek alap suka dinu sakumaha nu diparentahkeun ku Allah ka maraneh kabeh, saestuna Allah mikaresep kanu tarobat sareng kanu bareresih.”
(QS. Al-Baqoroh: 222)

ﺣﺪﺛﻨﻰ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﻄﺎﻫﺮ ﺍﺧﺒﺮﻧﺎ ﺍﺑﻮ ﻭﻫﺐ ﻋﻦ ﻣﺨﺮﻣﺔ ﻭﺣﺪﺛﻨﺎ ﻫﺎﺭﻭﻥ ﺑﻦ ﺳﻌﻴﺪ ﺍﻹﻳﻠﻰ  ﻭ ﺃﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﻴﺴﻰ ﻗﺎﻻ ﺣﺪﺛﻨﺎ ﺍﺑﻦ ﻭﻫﺎﺏ ﺍﺧﺒﺮﻧﻰ ﻣﺨﺮﻣﺔ ﻋﻦ ﺍﺑﻴﻪ ﻋﻦ ﻛﺮﻳﺐ ﻣﻮﻟﻰ ﺍﺑﻦ ﻋﺑﺎﺱ ﻗﺎﻝ ﺳﻤﻌﺖ ﻣﻴﻤﻮﻧﺔ ﺯﻭﺟﺔ ﺍﻟﻨﺒﻰ ﷺ ﻛﺎﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﷲ ﷺ ﻳﻀﻄﺠﻊ ﻣﻌﻰ ﻭﺃﻧﺎ ﺣﺎﺋﺾ ﻭ ﺑﻴﻨﻰ ﻭ ﺑﻴﻨﻪ ﺛﻮﺏ. ﺭﻭﺍه ﻣﺴﻠﻢ 

Maksud hadist ieu Kanjeng Nabi kantos kulem sareng bojona (Siti Maemunah) nuju haid tapi henteu paantel da dihalangan ku anggean.
Ieu hadist nandakeun kana meunangna sare sareng bojo anu nuju haid asal ulah paantel antara bujal sareng tuur ulah dialap suka.

BAB 2.1
DARAH ANU KALUAR TINA FARJI

Darah anu kaluar tina farji aya tilu rupa:
1.    Darah haid.
2.    Darah istihadloh.
3.    Darah nifas.

Rupana darah aya lima rupa:
1.    Hideung.
2.    Beureum.
3.    Koneng.
4.    Kiruh.
5.    Herang.
Sadayana oge kalebet kana darah haid upama henteu keu kurang tina sapoe sapeuting jeng henteu leuwih tina lima belas poe lima belas peuting.

Anu disebut darah haid:
1.    Sarat istrina kudu geus umur salapan taun paling saeutik atawa kurang tina 15 poe kahandap.
2.    Lain ladang panyakit.
3.    Netepan kana pelaturan anu geus ditetepkeun ku hukum anu bakal dijelaskeun insya Allah dipayun.

BAB 2.2
ZAMAN HAID

1.    Zaman haid pangsaeutikna kudu aya sapoe sapeuting (24 jam). Upami kurang tina 24 jam eta sanes getih haid. Ieu zaman nu disebat pangsaeutikna zaman  haid.
Pangna dipatok ku 24 jam sabab sok aya kaluar haid lain dina mimiti poe/mimiti bijil fajar.
2.    Zaman galibna/pertengahan genep poe atawa tujuh poe sarta peutinganana, tapi zaman nu sakitu tetep jumlahna ulah kurang tina 24 jameun, lamun kurang lain darah haid tapi darah istihadloh (darah panyakit).
3.    Zaman aksar/panglobana 15 poe 15 peuting. Sabab sok aya kaselang saat sakapeung. Ieu oge tetep kudu aya 24 jameun, saupami kurang tina 24 jam sanes darah haid.

Ieu pantepan hukum ti Imam Syafi’i kalayan hasil istiqro’ (hasil tina panalitian).

Catetan:
1.    Kaasup kaluar darah haid najan henteu ngocor asal mun farji diusap ku kapas aya tapak beureum dina eta kapas.
2.    Upama kurang tina sapoe sapeuting atawa leuwih tina 15 poe 15 peuting eta lain haid.
3.    Dina sela-sela saat cara dua poe kaluar dua poe saat tuluy kaluar deui eta sela-selana tiasa dilebetkeun kana zaman haid asal aya dina sajeroeun 15 poe 15 peuting.
4.    Upama saat padahal can tepi kana bilangan poe nu sasari tuluy ngantosan kaluar deui , kari-kari henteu kaluar deui. Tah semet saat nu tadi maka solat kudu diqodloan, najan galibna tara sakitu poe.
Conto:
a.    kaluar sapuluh poe, saat dua poe, tuluy datang deui dua poe. (jumlah lobana waktu haid: 10+2+2=14 poe), eta kaasup zaman haid keneh.
b.    Kaluar sapuluh poe, saat lima poe, tuluy datang deui sapoe atawa leuwih.
(jumlah lobana waktu haid: 10+5+1=16), tah anu leuwihna tina 15 poe eta ngarana darah istihadloh, lain darah haid.

BERSAMBUNG...

sumber: http://www.facebook.com/#!/notes/mang-isur/pepertelaan-haid-nifas-sareng-istihadloh-bagian-1/331804846901330

0 komentar:

Posting Komentar

newer post older post Home